Jul jul, strålande jul...

Så var det dax igen då... Granen är klädd, skinkan är grilljerad, knäcken är kokad och paketen är inslagna.. Nu är jag redo att fria jul! =) Rikitgt mysig högtid! Det jobbiga med julen är alla som tjatar om julhets, köphysteri, stress och städning... Varför gnälla?! Man gör det man vill och struntar i resten! Vill man inte köpa julklappar till alla är det väl bara att säga "Jag kommer inte att hinna köpa några paket iår så jag vill inte ha några av er..." Om man nu skulle vara så dum.. det bästa med julklapparna är ju inte att få, det är ju att ge! Att slå in alla paketen och ge det till någon man tycker om...
För mig är det viktigt att det är sig ganska likt, jag tycker inte om variationer och definitivt inte på julen... I så fall ska det ske lite lite i taget...=P

Jag skulle tro att de allra flesta jular i sverige är sig ganska lika.. Min börjar med skinksmörgås för att sen gå till kyrkan och titta på julkrubban, när man kommer hem är det stor frukost med bla tomtegröt.. Sen går jag runt till grannarna och lämnar julklappar, tittar på Neas julgran och äter lite julgodis... =) Så blir det Kalle så klart, knäck, julbord, paket utdelning (då man öppnar så långsamt som möjligt för att inte julen ska ta slut så fort...) Sist blir det fika och pysslande med julklapparna.. Möjligen lite sällskaps spel innan det är dax att krypa till kojs och somna sött...=) Så har det varit många jular jag minns och hoppas att den blir ganska så även i år...=)

På juldagen ska jag, Emma, Emma och Lisa på MoraParken och dansa! Jag tror de kommer bli jätteskoj!


En av de bästa sakerna med julen är väl knäcken? =9 Jag älskar! =)

GodJul till er alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0