Tidsfördriv

Hej hej!

Tänkte att det kunde vara roligt att ha en egen blogg, så jag provar lite... Idag när jag ändå inte har något att göra. Om inte Emma skulle komma och hälsa på hade jag tänkt åka in till Mora och hjälpa till att inventera.. Men när jag kämpade mig hem från jobbet på den, på något konstigt sätt, både hala och slaskiga vägen, kände jag att Mora inte var någon bra idé. Känns som förskylningen ska börja om igen (fick sms av Lisa här om dagen där det stod att kroniskförkylning kunde vara tecken på stress... Skulle kunna vara så, skulle också kunna vara ett tecken på ständig kontakt med nya förkylningsbaciller i kombination med hårt jobb i en iskall, ishall... Oavsett vad det beror på så är jag förkyld, som vanigt...) Dessutom tänkte jag att eftersom jag jobbade igår, när det var söndag, så borde jag vara lite ledig idag, man måste få två dagars helg... Jag gör inventering imorgon istället tror jag...
Kan ju vara roligt att ha ytterligare en sida att gå in på när man avverkat alla de andra.. Varje gång jag är in på intenet kollar jag på:
- Bilddagboken
- Facebook (Kan inte riktigt förstå tjusningen med det än.. men trotts allt måste jag in å se om det har hänt något...)
- Hotmail
- Lunarstorm (väldigt trist nu för tiden, men ändå, man måste kolla...=P)
- Haket (håller på att dö tror jag, lite tråkigt, de borde göra lite reklam!)
- Mixmegapol (Lyssnar på dom varje morgon när jag jobbar, så går in å tittar på morgonens bilder)
Dessutom läser jag några bloggar, tävlar i lite tävlingar och lyssnar på lite musik på youtube.. Så har man fördrivit några timmar... Annars har jag skrivt lite på bilddagboken, men de borde ju vara roligare att ha en riktig blogg...=)

Sitter just nu vid köksbordet å tittar på alla småfåglar som äter mat i fågelhuset. Ser så där jättejuligt och mysigt ut, dessutom snöar det sån där fin snö i stora stora flingor...=)

När jag var liten sa vi att det fanns en tomtefågel. Han brukade sitta ute i fågeltallen (på den tiden hade vi fågeltall istället för fågelhus) och titta in genom fönstret, på så vis höll han koll på om vi var snälla eller inte och sen raporterade han till självaste jultomten! När jag satt här och åt lunch för ett tag sedan kom det en blåmes och satte sig på spröjset på fönstret och tittade rakt in på mig.. Jag tror att det var tomtefågel...=)

Kramas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0