Semester i Sunne

Igår åkte jag och Lisa iväg för en minisemester i Sunne.. Å vilken semester det blev!
Solen strålande från en klarblå himmel (äntligen! Tack för sommaren!! =)) Så vi åkte utan tak hela vägen.. Lillen är tillbaka från verkstanden med nytt avgassystem, nice nice! Nu låter han inget... Mitt "sportiga ljud" är som bortblåst... Men men, jag får åka med honom iallafall, och det är ju huvudsaken! =)

Vi åkte iallafall iväg för att titta på Björn Rosenström och Fryksdalsdansen visade sig vara lite större än vad jag hade trott.. Jag hade väntat mig något litet och inte speciellt betydelsefullt (mer än Björn då..=)) Men campingen bredvid festplatsen visade sig vara överfull så de hade öppnat en extracamping, som även den blivit full, massa massa folk!
När vi tillslut fått upp tälten lockade Fryken grymt mycket och vi gick ner till stranden.. Snacka om sommarstämning! Fullt med folk som bandar, solar och bara njuter.. typ bara ungdomar.. Pojkar i badbyxor...=)
Nåja, det verkade iallafall som att det var en väldigt populär tillstälning och det var party precis hela natten.. Jag och Lisa försökte så klart sova, eller mer rätt; Jag sov och Lisa försökte. Jag har den bra egenskapen att när jag väl har somnat så sover jag.. då spelar det ingen roll att de spelar tre olika låtar högt högt från varrsit håll utanför tältet.. =)
Men jag var fortfarande vaken när Lisa kröp in i sin sovsäck och upptäckte att den var väldigt hal mot luftmadrassen, så hon halkade av med ett  mindre tjut, in i tältduken, just som det går folk utanför... "Oj då! Där inne var det visst barnförbjudet" Hahaha, campingens mest barnvänliga tält...=)

Konserten var helt underbar! Hade gärna kört upp en knä på nått ömtäligt ställe diverse norska killar som inte fattade att det var för trångt för att de skulle få plats och försökte putta iväg mig, från vardera håll.. Idioter! De är alltså så packat så man inte kan röra sig en millimeter, då spelar de ingen roll hur mycket man puttar, jag kommer inte att kunna röra på mig, bara bli plattare och plattare.. Så kan jag inte förstå varför man så hemskt gärna ska stå allra längst fram om man är två meter lång, kan man inte då stå bakom tjejerna som är två huvden kortare då? Vad gör det för skillnad? Men bortsett från det var det underbart! =)
Jag fick en kram av Björn efteråt...=)

"Jag är så heeet så heet, kan ingen svalka mig?"
Tänkte vi när vi vaknade i tältet imorse.. Shit.. solen gassade även idag och det var som att sova i en bastu.. Frukost ute i skuggan och så ett dopp till i Fryken, fast den här gången på Torsbys camping (som innehåll betydligt fler barnfamiljer och färre hunkar i badbyxor...) Så bar det av hem till Dalarna igen, i Malung fick vi sällskap av regnet, men det är ändå sommar!!
Kvällsdopp nere vid bryggan och nu blir det sova! Imorgon är semstern slut och man ska vara tillbaka på konsum igen..

Men på tisdag!!!!! =D

Kramar!! Hoppas ni har haft en lika underbar helg som jag! =)


Kommentarer
Postat av: doood

wiiie! jag är så heeet så het, kan ingen svalka mig..? hopp hopp hopp!! vill tillbaka!!! kramas igen med honom!! (gärna stanna på vägen å krama nån annan å...;))



jag hade verkligen superkul!!



kramrkam!

2008-07-31 @ 19:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0