Vaccinerad!

Började dagen med att ringa Mora vårdcentral.. Förvånande nog var det en riktigt trevlig dam som svarade och som faktiskt ville hjälpa mig. Så de gjorde inte så mycket att hon inte kunde göra de. Hade de varit en sur tant hade jag blivit irriterad, men nu gick de bra! =)
Å de hade varit helt i onödan dessutom, för gubben på vaccinationskliniken behövde inte de uppgifterna. Gillar när folk har koll, besparade mig flera jobbiga samtal!

Trodde aldig att de skulle vara så lätt att få den där sprutan. Gick bara in, tog en nummerlapp, kryssade i ett papper om att jag inte var sjuk, väntade en stund.. Åh vet ni! Jag satt där med min nummerlapp, nr 8.. så ropar de upp nr 7.. Jag börjar ladda för att gå in.. så kommer de innan ut och sköterskan kommer efter en stund å ropar: nr... 9! 
Snubben med vägarbetskläderna reser sig å jag tittar chockat ner på min lapp.. de står 8.. I min värld har 8 alltid kommit före 9, så jag råkar utbrista "men jag då?!" å gubben bredvid mig säger: "Hade du 8?" Ja, säger jag, fortfarande chockad... På nått vis lyckas sköterskan snappa upp att de har blivit fel fast de redan har hunnit halvvägs in i rummet å vi byter... Men efter de gick de bra..
jag gick in å satte mig, doktorn frågade vilken jag ville ha, å jag talade om för honom, i nästa sekund var de klart och jag fick dra kortet på 550:- Lite surt.. särskilt när man vet att man har tre till framför sig.. Men men.. de är ju bättre än att bli sjuk!

Dessutom har våran superlärare lärt oss hur man ska göra för att inte bli sjuk när man är i egypten:
"Cook it, peel it or leave it!"


Kramar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0