Filosofer

Dagens tips från din reseledare:

Om du får chansen, fråga en Grek vad han tror om livet. De har ju trotts allt tänkandet i sina gener, så man kan förstå att de sitter och filosoferar på små plast stolar i olivlunden/pinjeskogen.


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår fick jag berättat för mig att när man blir 27 år (Frågade om det gällde exakt när man fyllde 27 men det kunde vara annorlunda om man kom från Sverige och Grekland, men över lag gällde 27år) då kommer man till insikt och förstår att man inte är bäst i världen. Fram tills dess så tror man att alla andra är lite dummare än man själv och att ens egna åsikter är det enda rätta, det man gör är det bästa. Sen förstår man att andra människor också kan vara kloka och att man själv kan ha fel ibland.
Det var viktigt att när man kom till den här insikten tog reda på var man hade sina gränser, då skulle man bli lycklig. Man fick inte sätta gränsen för långt fram, men heller inte för långt bak, utan testa exakt var den går! :)

Allt detta fick jag lära mig i en lång utläggning från en långhårig grek som tyckte att Stockholm var paradiset på jorden.. Där ser man! :)
Det handlar inte om var man är någonstanns utan hur man ser på platsen man befinner sig och hur man tänker. Då kan paradiset vara var som helst, även i Stockholm tydligen..

Han skulle åka tillbaka och ville veta när den absolut värsta tiden var så att han skulle få bort sin längtan dit.. :) Hade varit där tre gånger tidigare och älskade det mer och mer för varje gång.
Jag sa att han skulle åka i början av november när det bara regnar och alla är lite bittra över att sommaren har tagit slut och bilrutorna börjar frysa på morgonen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0