Det stora knäcka koket..

Vaknade imorse av att telefonen ringde och insåg när jag sprang för att svara att jag skulle ju vara barnvakt! Fick bli leverans av barnet till dörren.. Men det gick bra det också, jag, Emma, Adam å Nea lekte å busade nästan hela dagen.

När lillen hade gått hem kokade vi knäck och vilket knäckkok sen! :) Hittade ett tips på nätet som revolutionerade knäckkoket för all framtid! Istället för att försöka få ner knäcken i formarna med hjälp av skedar, kleta och välta allt så hamnade smeten helt smärtfritt på plats.
Hällde smeten i en tom sirapsflaska (av den nya fula modellen) och så var det bara att trycka.. :) Helt otroligt! Vi var lite oroliga att det skulle bli för varmt och den skulle smaka plast, men det var inga problem alls! Höll flaskan med fingervantar, annars hade det nog kanske bränts lite.. Allt kom dessutom ut ur flaskan, man kunde ju nästan tror att det skulle kleta fast och inte vilja komma ut.. men inget sånt!
Jag rekomenderar verkligen detta nya sätt att ösa knäck!! :) Som ni kanske förstår..

Nu återstår bara att se hur hård den blir.. Alltid lika spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0