Min årskrönika..

Ibland känns det som att året har gått jättefort och ibland som att massa har hunnit hända.. Tänkte göra en liten årskrönika bakåt i tiden och se vad jag har varit med om..

2010

Januari
Jag och Lisa tar en trip till Wien och jobbar på deras turistmässa tillsammans med en hop greker. En grymt rolig weekend med många strapatser och upptåg.. :)
"Dilli dilli dilli"
I övrigt fortsätter skolan sakta men säkert framåt, vi traglar bland annat oss igenom hela världens geografi så kommer ansökningarna inför sommaren.. Mycket ältande och jämförande innan vi äntligen lyckas få ihop varsin ansökan..:)

Februari
Mest av allt skola, som vi blandar upp med OS-mornar och matlagning.
Två arbetsintervjuer på kort tid och vi får veta var vi ska tillbringa sommaren, om vi nu vill tacka ja..
Så beger vi i Norrtälje familjen oss iväg till London för att leka riktiga turister. Vi hinner med både vaxfigurerna, musikal och turistbuss..


Mars
Mycket tid tillbringas i Stockholm med att åka buss runt runt runt runt.. Men tillslut lyckas jag ta Stockholmsguides certifikatet! :)
Sen åker jag på långweekend till Göteborg och hälsar på Nea och Erik.

April
- Påsken firades med massa fest i Kalix, så långt norrut har jag aldrig varit förr.. :)
- Midsommar med klassen inne i 9ans källare, lite för tidigt, men ändå..
- Skolavslutning från TEC
- Askmoln och flygkaos, skulle det bli buss ner till Grekland? Nejdå när det väl bar iväg mot nya äventyr blev det med flyg..

Maj
Var en otroligt bra månad! Jag gjorde mig hemmastadd på Lesvos, lärde känna nya härliga människor, såg delfiner och stjärnpromenader, tog emot de första gästerna, red åsna, lärde mig köra moppe och badade i Medelhavet.. bla..
Ni hör ju själva.. :)

Juni/Juli/Augusti
Flyter lätt ihop till en enda lång månad, vet inte riktigt när vad hände, bara att det var någon gång under sommaren.. :)
Jag hade besök från Sverige och fick visa upp vår fina ö, badade ännu mer i havet, besökte turkiet, frossade i god mat, gick på konsert och lärde mig mer och mer Grekiska.

September
Sommaren börjar gå mot sitt slut och det är dags att ta beslut om vad man vill göra till vintern. Jag beslutade mig för att söka de riktigt exotiska och spännande ställena och om jag inte fick någon av dem, att åka hem. Något som visade sig vara ett bra beslut.
Vi fortsätter att utforska vår ö och bestiger det högsta berget efter ett mindre äventyr på små grusvägar.

Oktober
Dags att flyga tillbaka till Sverige, både skönt och sorgligt.
Det blir kära återseenden och mycket sönm, en riktigt lat månad..

November
En månad som är helt upp och ner känslomässigt.
Nea och Erik gifte sig och jag var brudtärna, ett riktigt fint bröllop!
Familjen tog en weekend i Göteborg och hälsade på Helena, lillasyster och shoppade på Ullared.
Älskade farmor gick bort.

December
En lung och skön jul och en månad då inte speciellt mycket hände. Har vaktat lille Adam, spelat en massa spel och haft återförening med gamla vänner på Gets kalas.


Även om det fick ett sorgligt slut så har det varit ett bra år med många roliga äventyr! Hoppas att nästa år blir ännu bättre och med en större portion kärlek! ;) Cosmopolitans årsastro säger att jag ska möta kärleken i Mars, får väl lita på dem då.. :)

Tack för det här året och ett riktigt Gott Nytt År till er!!



Kommentarer
Postat av: Helena

Gott nytt år! Fin krönika du snickrat ihop! Och tack för att jag fick lära känna dig med trella!!=)) Kramar i massor!

2011-01-01 @ 13:47:58
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0