Möhippa och Lucia

Har varit en rolig helg.. :)

Igår var det dags för möhippa och vi kidnappade kusin och drog ut henne på spännade uppdrag.. Var riktigt skoj! Jag är imponerad över Mora måste jag säga, trodde inte att hon skulle hitta så många som kunde ge henne råd och stötta henne i uppdragen, glatt överraskad! :)

Idag var vi till kyrkan för att kika på lucia. De hade gjort om cermonin helt från tidigare år men det var jättefint! :) Glatt överaskad där också!
Jag älskar lucia firandet(lite märkligt eftersom jag är något rädd för eld) Det kan vara en av våra finaste högtider.. Så mysigt..
Det är synd bara att man har blivit för stor för att vara med själv..
Har varit med i luciatåget ett antal år, framför allt i skolans tåg. Jag fick till och med vara lucia en gång! :) När man går i sexan får man äntligen vara med i omröstningen om vem som ska bli skolans lucia.. Jag vann inte den, men Anna som gjorde det var supersnäll och lät mig vara Lucia på den extra "föreställningen" vi skulle ha för PRO. Jag är tacksam än idag! :)
Är en helt annorlunda känsla att ha en riktigt krona med riktiga ljus, istället för plastkronan med elljus, även om inte det är fy skam heller.. ;)

Finns en jättebra film från när vi är små där jag och Emma ska lussa för farmor och farfar och jag sjunger sång efter sång efter sång med alla verser som finns och lillasyster står bredvid och hänger med så gått hon kan innan hon tröttnar ur och går och sätter sig istället.. :)


Kommentarer
Postat av: Helena

Ja hej, jag har ett litet märkligt spörsmål! Det är så att jag har vart skitsnäll typ hela året, så nu vill jag veta när Tomten kommer egentligen? Kan man göra en guest rapport om han inte kommer snart? Skulle faktiskt vilja ha mina pengar tillbaka..Brr ja jag fryser!

Hehe...

Nä skulle bara skriva HEJ=) Låter som du hade en mysig Lucia! Jag var oxå i kyrkan å kollade på GBGs Lucia. Hon hade en mongo-min hela tiden, men de sjöng väldigt fint!

Kramelikram, ha det så mysigt nu i juldagarna!! Vi hörs!

2010-12-20 @ 12:01:27
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0