Äventyr på vespa x2

Dagens tips från din reseledare:

Det finns massor av fina/häftiga platser som man inte tar sig till med lokalbussen. Hyr en bil och upptäck området på egen hand! Är du van att köra vespa är det också ett utmärkt alternativ!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sist jag var ledig var jag och Sakis ute på äventyr tillsammans. (Nej, det är inte min nya pojkvän utan vår vespa. Japp, det är klart att vi har döpt vår vespa! Vi har för övrigt även döpt vår golvmopp, inget märkligt med det..)
Iallafall så packade jag med en frukt, lite vatten och choklad och gav mig ut på upptäcksfärd med kameran i högsta hugg..
De allra flesta vägarna slutade i grusvägar någonstanns uppe i bergen och vi passerade bland annat Molivos soptipp, en jättestor askungen-pumpa och en liten sjö. Helt plötsligt förvanlades vägen från en fin asfaltsväg till en liten uttorkad flodfåra, där vägen lutade i ca 80 grader.. Det var redan för sent att vända om, men vi överlevde, både Sakis och jag..

Nästa dag var dock Sakis väldigt trött och då han trodde att jag skulle ta ut honom på samma strapatser igen så stängde han helt enkelt av sig.. I en nerförsbacke tvärdog motorn och jag stod mitt ute i ingenstanns, på väg på hotellservice.. Desperat ringde jag till Helena som ringde uthyraren. Han lovade att han skulle komma och rädda mig.
Efter ett antal grekiska minuter kommer det en pojk på motorcykel och stannar intill lilla Sakis. Han opererar honom, byter tändstift (det gammla slängde han bara rätt ut i naturen, något som osökt fick mig att tänka på en gubbe i Värmland som letade nya tändstift i gräset.. :)) och försvinner i fjärran..

Jag och Helena har hittat ett ställe där de gör nachos, burritos och allt vad de nu heter. I vilket fall, de har mexicansk mat -värd att kalla mexicansk och guacamole! :) Lycka!
Över den måltiden fick jag också lära mig vad som verkligen menas med en "gästarbetare" -jag är fortfarande i chock.. :)


Kommentarer
Postat av: HeHe

ja, varje dag är ett äventyr och alltid lär man sig nåt! Idag har vi ju tillexempel lärt oss att inte prata med klimakteriegubbar innan lunchdags!;) Kram på dig!

2010-09-07 @ 12:15:35
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0