Så ni inte blir besvikna..

Dagens tips från er reseledare:

Det finns många väskor här i värden som ser ut precis som er.. När ni plockar av den från bagagebandet -titta efter så att det faktiskt är er och inte bara en som är likadan! Samma sak gäller när ni plockar ut den från bussen framme vid hotellet.. Också en bra idé att märka väskan med något speciellt så inte de, som inte ser efter att de får rätt väska, av misstag tar er!

hmm.. det här kanske var ett gammalt tips - men sker fortfarande så tål att upprepas. :)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Igår var det sista ankomsten med norskar och på söndag sista danskarna. Sen ska de bara hem.. liite mer än en vecka kvar nu..

Jag hatar att göra folk besvikna, så jag tänkte bara förbereda er lite innan jag kommer hem:

- Jag har inte med mig en massa presenter, max 20kg bagage för 5månader ger inte riktigt utrymme för det tyvärr..
- Jag är inte brun som en pepparkaka trotts en hel sommar i solen..
- Jag har inte hittat någon grekisk man så att vi får gratis semester i Grekland i framtiden..
- Min dialekt och min svenska är ännu mer ödelagd ( ;) ) än vad den var förra året..

Så är det! =)
Men det viktiga är att jag kommer hem.. eller hur? ;)

Nu ska jag hem och äta något så blir det nog en liten promenix..
Älskar att det inte är så brännande varmt längre så att man faktiskt kan vara utomhus även på dagtid..


Kommentarer
Postat av: Helena

Kara Jojo, jag syns att det kan vara en god ting med att dialekten blir litt odelagd.. for det att det lyder ju mer sjovt daa!Och inte att glomma har du ju blivit riktig god till a snakke graesk med! Tank nar vi tar till Grekland nasta gang, da kommer du kunna snakke flytande;) Lite koko i huvudet blir man ju av alla roster i huvudet som pratar olika sprak, men det ar ju smallar man far ta for en underbar sommar som vi haft, ikke sant..? Ps.. kom hit saa.. ar du inte klar i Molivos an? Plomari vantar! Jag med! Kram og knuz

2010-09-27 @ 08:57:37
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0