Sista veckan på Lesvos..

Dagens tips från din reseledare:

Det är väldigt vackert i Grekland även på hösten så var inte rädda att boka in semestern sent. Tänk bara på att det är just höst vilket innebär att det kan komma regn, det är svalare på kvällarna och solen bränner inte lika mycket.. Packa med en långärmad tröja och Yatzy! :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onsdag

Sista veckan på Lesvos (för iår) och regn..

Inget idealiskt torkväder för all tvätt som skulle tvättas idag.. But it's ok! Behöver väl vänja mig vid regn inför hemkomsten.. ;)
Tror att jag har letat fram alla uniformsdelar och fått dem in i tvättmaskinen. Gästerna får nöja sig med en guide i civila kläder de här sista dagarna.

I måndags eftermiddag åkte jag ner på minisemester till Plomari.
Det är mycket varmare där nere på södra sidan! Speciellt i vattnet!
Medan Helena hade sitt sista inspirationsmöte låg jag på stranden och glassade och sen blev det middag med chefen och CO.

Så igår besteg vi högsta berget med vår lilla åsna. Stelios tyckte att vi skulle vandra men lata som vi har blivit den här säsongen blev det bilen istället. Har avrått gästerna från en speciell väg hela sommaren men fick ändå lov att prova den själva.. ;) Det var jättefint! Men jag står fast vid att man inte bör åka den i första hand.. Tog lite tid skulle man kunna säga och var inte jättebra skyltat.. :P Meen vi kom fram och ändå upp på toppen!
Grymt häftigt!
Dessutom åt vi den mest pitoreska luchen på hela säsongen hos en gammal gammal dam uppe i bergen. Vi stannade på ett litet café och gick in för att fråga om det fanns något att äta.
Självklart! Hon skulle bara gå ut och se om hönorna hade lagt några ägg.. Så fick vi ett litet stekt ägg, bröd och tomat och lite oliver.
Åh, inte att glömma hennes hemlagade ost (dock ingen ni behöver vara avundsjuka på..)

Efter vårt bergsäventyr hamnade vi i Mytilini för lite shopping. Kanske den mest lyckade shoppingrundan iår.. Vi kom dit innan affärerna hade öppnat och skadade oss inte så att vi fick lov att åka hem tidigare.. Hittade kansek inte just det vi skulle, men det är ju pettitesser.. :)

Snart ska jag gå och klippa mig.
Tycker inte om det! ..men man lär väl passa på, är ju ändå halva priset mot hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0