Frågeformulären.. kan inte annat än älska dem

Dagens tips från din reseledare:

Istället för att irritera dig över hur andra resenärer behandlas så kan du prata med reseledaren om det! Med största sannorlikhet kommer du få veta något som ger situationen ett annorlunda ljus.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har Nea åkt hem igen efter att ha hälsat på mig i en vecka.
Har varit så härligt med besök! :) Mys! :)

Vi var och badade i "vattenfallen". Tufft!! Iskallt, men så fint och härligt!

Helena har också åkt ifrån mig.. :( Som tur var inte för alltid, men ändå..

Jag har nu flygbiljett hela vägen till Arlanda, via Köpenhamn!
Känns riktigt bra! :)


Särskilt efter att ha skummat igenom frågeformulären..

Hade god lust att skriva ett öppet brev till en i*host* som tycker att vi varit så grymma mot några gäster. Säppt av dem i en öde präriestad mitt i natten och bara pekat i vilken rikting de ska gå.
Känns så frustrerande när man gått samma väg, på kullersten i pumps, tre gånger i veckan,i fem månader och några få gånger låtit gästerna gå på egenhand efter att de sagt att de varit på hotellet tidigare och att jag inte behöver gå med dem. "Hela bussen oroade sig och tyckte synd om dessa gäster"
Ja stackare, tillbaka på ett hotell de älskar och därför besökt fem gånger tidigare. Kan inte vara lätt!

För att inte tala om de stackare som vi var i kontakt minst två gånger varje dag, besökte på sjukhuset, erbjöd att komma med på middag, hjälpte att få passet levererat, fixade hemresa åt.. Ja usch, guiderna bryr sig verkligen inte!!
Tänk om den som oroade sig pratade med de berörda gästerna, då kanske de skulle få veta att det sker mycket som de kanske inte ser.
Men det är lungt, påstå att vi inte bryr oss..

"Guiden borde ha informerat om att det var stränga med övervikten på resväskan"
Guiden informerar om detta varje ankomst!
"Gästerna borde lyssna på sin reseledare, alt inte uttala sig"

Kan inte alla de som är nöjda, glada och tacksamma också fylla i formuläret?!
Det är så många som man vinkar hejdå till som tackar och berättar att de har haft en underbar semester. Var är de svaren?!
Såg iallafall ett:
"Reseledarna var väldigt seriösa, hjälpsamma och kom med bra tips vilket gjorde att vi kände att vi fick ut väldigt mycket av semestern"

Tack så mycket!
Resten borstar jag av mig och åker ut för att möta lite härliga gäster igen...

Snart kommer jag hem!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0