..men hemma bäst!

Nu är jag tillbaka på Svensk mark och börjar sakta smälta in i det svenska livet igen. Fick lov att ta en micro-siesta idag (funderar på om det verkligen bara är i de varmare länderna som det behövs?) och fingrarna blev isbitar utomhus, men annars börjar jag nog komma ikapp.

Jag och mamma var in på Maxi för att handla. En märklig upplevelse när man vant sig vid små "supermarkets" på 25 kvadrat meter, som visserligen säljer allt mellan himmel och jord men utan alternativ. Vill man ha sylt, så visst kan man få tag på sylt.. men det finns bara en, möjligen två olika smaker att välja mellan.. Otroligt praktiskt om man har lika svåra beslutssvårigheter som jag, men det har ändå sin charm att stå framför hyllorna i Maxi och välja mellan alla smaker, märken och priser..

Det är så otroligt fint hemma nu. Visserligen är det grått och regn, men gräsmattorna är så gröna att de nästan är självlysande, gula löv singlar ner från träden och vattnet är helt stilla och spegelblankt..

Blev ett spontant äppelpaj's kalas nu på kvällen. Hade slängt ihop en äppelpaj till efterrätt efter att ha längtat hela sommaren (smulpaj är så underbart.. Rabarber, äppel, blåbär..=9) och lagom till vi skulle äta utökades Emma besöket till ett mindre släktkalas. Oväntat men trevligt! :)
När kalaset var över hann och och Emma uppdatera på skvallerfronten, det är viktigt efter fem månaders frånvaro! :)

Jag saknar redan Lesvos och livet där men det är samtidigt otroligt skönt att vara hemma igen. I min egen säng och med vänner och familj så nära inpå att man kan göra spontankalas.

Ibland behöver man byta solen, stranden och Medelhavet mot duntäcke, äppelpaj och släkt..


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej kotten! Läste just din kommentar, och upptäckte att du uppdaterat! Lovely, nu vet jag vad du har för dig igen=) Hihi låter som du har det härligt hemma, kör cab och äter massa goa kakor! Vad sugen jag blir nu på att baka! Ska nog oxå göra det=) Trevligt med släktkalas så där! Har det blivit nån mc'donalds än? Kraam

2011-10-06 @ 23:57:49
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0