Ett litet liv..

Kristina kom fram till min öppna balkongdörr nu på kvällen med ett litet skakande byte i famnen. Eftersom du ändå tänker vara hemma ikväll kan du väl vara barnvakt sa hon. Självklart!
Vem kan säga nej till en liten liten kattunge utan mamma som behöver lite närhet?
Finns säkert de som påstår att de skulle kunna, men de tror jag aldrig har sett en kattunge i verkligheten och känt hur den kryper så nära som den bara kan..
Vi satt i säkert två timmar och myste jag och den lilla (så jag hann läsa ut ännu en bok) innan han började pipa och säga att han var hungrig. Nu har han flyttat in i sin kartong på grannens balkong. Hoppas att det är en snäll dam som inte kan motstå kattungs-pip och tar in honom. Mår lite dåligt över att han ska ligga där själv i mörkret.
Imorgon ska jag på grekiskt dop innan det är dags för flygplatsen igen. Ska bli riktigt spännande, inget man blir bjuden på varje dag!
Hittade den här "dikten" att skriva på kortet till babyn:
" Life is like a mirror
reflecting what you do
and when your face is smiling
life will smile right back at you"
Tyckte den var fin och kan vara bra att ha med sig i livet.. :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Dags att uppdatera!! =)

2012-06-06 @ 23:09:16
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0