Första ankomst på G

Måste ju berätta att jag har kommit fram och inte blev kvar på Athens flygplats. Tycket ju lite synd om mig där som skulle vänta i fyra och en halv timme.. Har insett nu att det inte var så illa, tydligen kan man få vänta i åtta om man har riktigt oflyt.
Landade iallafall helt utan problem på min kära ö. Fick sitta bredvid prästen under resan så kände mig mycket trygg. :)
Det mesta är sig likt här. Hela ön blommar och är grön, men det märks att det går fort nu. Bara under de här dagarna har det börjat torka mer och mer..
Är en ovanligt varm och skön vår, efter en tydligen väldigt kall vinter, men jag är ändå mycket lycklig över mitt täcke. Tänk vad ett täcke kan göra för nattron! Sover så gott nu när jag slipper bestyra med ett tunt och trassligt lakan..
Har varit här en vecka nu och imorgon kommer första gästerna. Känns lite oroande att jag redan är klar. Vad har jag glömt? Gick lite för snabbt känns det som.. Men, tror allt ska vara i ordning. 
Lite spännande är det, trotts att jag har gjort det nån gång förr.. ;) Nu är jag ju alldeles ensam..
Nu ska jag nog ta en dusch och sedan krypa till kojs. Sista natten på länge då jag inte behöver oroa mig för att bli väckt av telefonen..
Har hunnit med ett dopp i havet och en mycket god (och stor) middag i Petri så livet leker! :)
Står int å så är det dags att åka hem igen.. Men först, lite danskar!
Såhär bor jag iår. Tillbaka till litet kök utan skåp, men täcket, flaskan med gårdens egna olivolja, färska blommor och väl fungerande dusch väger upp.. :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag är helt övertygad om att du gör ett grymt bra jobb=) Så kul att läsa lite updates på bloggen (trots updatesen via mail haha).. Jobba Bobby! Lycka till på inspirationspromenaden ikväll!

Kram

2012-05-07 @ 18:08:23
URL: http://brannassla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0