Jag ska bli som Pepe..

Så har jag varit ute på tur till Ronda med en grupp norrmän igen. :) 
Lokalguiden vi har där uppe är så hälig (Bortsett från att han alltid börjar prata innan alla har kommit på plats.. Det är illa!) Men i vilket fall kan han så otroligt mycket om sin by! 
När man lärt sig att göra guidesvar så lär man sig också att genomskåda detsamma och vad han än får fråga om så kan han svara, på det frågan faktiskt berör!
Dessutom har jag varit med honom på tur iallafall tre gånger nu och varje gång är turen olika.. Han pratar alltid om det som är runtomkring men det är aldrig samma saker. Förutom det viktiga försås.. Om han fick chansen att prata om allt skulle han nog kunna hålla på i timmar och det skulle fortfarande vara roligt och intressant. Det i en by vars enda sevärdhet är en ravin och en 250år gamal bro..
När jag blir gammal och drar runt grupper på Sollerön så ska jag också vara som Pepe! ;) 
 
Det är en så total urladdning att köra utflykter så när vi kommer tillbaka så är jag heelt slut. Men nu, när det är dags att sova så är jag inte längre det minsta trött.. Suck.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0