Mini-Sverige

Idag har jag varit ledig och tänkte att jag skulle åka till shoppingcentret och se vad de har för utbud.. Insåg när jag gick av tåget att det måste vara gångavståd till den stooora blåa väggen med gula bokstäver. När man ändå är så nära kändes lunchen ganska given.. ;) 
Så köttbullar och potatismos fick det bli! Mumms! =9 Känns inte helt äkta när man kan få paella i resturangen och köpa starköl och snapps i matavdelningen.. Men, nära nog.. ;) 
 
Dessutom hade de lösgodis! :D
Så, utrustad med godispåse och stärkt av köttbullar gick jag på bio. Alldeles ensam! Inte så farligt faktiskt.. Lyckades till och med ta mig in på en som inte var dubbad på spanska. 
Fick dock lov att fråga han som rev biljetter hur jag skulle veta vilken som var min stol.
Han såg på mig som om jag var dum i huvudet "Det står ju här! Spanskt-ord 8 Spanskt-ord 1."
Ok!? Så.. rad?? 
Samma-ord-igen 8 Samma-ord-igen 1!" *herreguud inte konstigt att den här tjejen går själv på bio* 
Förstår han inte av mina frågor på egelska att jag inte förstår de där spanska orden?! ;) Tillslut kunde vi iallafall enas och jag inser att jag fått bästa platsen i hela salongen! :) Tack för det biljettsäljaren.. ;) Ännu konstigare då att jag inte viste var den var.. 
 
Sevilla besöket gick bra föresten, lite duggregn, men inget illa! :) 
Får läsa på lite bättre till nästa gång bara - Topp tre fantastiska frågor jag inte kunnat svara på senaste veckan:
 
- Hur länge är man förkyld här nere? 
- När tänder de ljusslingorna som de hänger upp nu?
- *hörs sirener längre fram* Vad är det som har hänt? 
 
Ibland är man en så dålig guide.. ;) 

Kommentarer
Postat av: Sandy Bergström

HAHAHHAHA!! Ruggigt dålig guide som inte har koll på såna otroligt väsentliga saker.. ; )

Att se bio själv är inga konstigheter, iaf inte för mig! :D Man kan ju ändå inte prata när man ser med någon. Fördelen att se själv är att man heller inte behöver bjuda med sig av sina popcorn o gotta ; )
Vad såg du för något?

Pussis

2013-11-24 @ 10:50:18
URL: http://saandy.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj jag är imponerad, platsreservation på bio!! Var det någon paus i filmen? Vilken såg du förresten? =)
Gött med köttbullar OCH lösgodis! Men skattis, varför har du ännu inte hittat någon hombre con un grande corazon??

Helt rätt hade du, med det där att när man tänker på nåt så får man det! Och jag vill oxå ha ett skype samtal mycket snart!! När kan DU? :D
Saknar dig min lilla kotte!
Kramar!!

2013-11-25 @ 22:41:12
URL: http://brannassla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0