Sevilla

Nu har jag sett alla våra utflykter, så återstår bara att fylla på med fakta och ladda för att köra dem själv.. :) 

Sevilla var fint! En storstad, men med härlig känsla.. Tror man behöver iallafall en weekend för att känna att man har sett staden helt. Men bättre med ett litet ögonblick än inte alls.. :) 
Hann tyvärr inte gå in i katedralen, men det är nästa projekt. Den är ganska mäktig från utsidan iallafall! Med rätta om den ska kunna vara med i rekordboken som världens till ytan största..
På fredag får det bli en snabb hamburgare när jag har släppt gäserna så hoppas jag att det finns nog med tid. Har hört talas om att det ska regna. Mysigt.. 
En bit av Sevillas katedral
 
Vi hann iallafall med tapas! Läste att Sevilla ska vara en stor stad för tapas och jag blev inte besviken. De kunde till och med lägga upp den fint:
 
Frasigt degknyte fyllt med räkor och squars i curry. Hade låtit bättre om jag kunde det spanska namnet känner jag.. 
 
Sprang förbi Don Juan i en gränd också.. Stilig man, lite stel dock.. ;) 
 
Don Juan. Sevillas store charmör
 
Att sitta i en buss och åka förbi en massa speciella byggnader värda att peka ut gjorde flashbacks till Stockholmsguide-utbildningen. Lätt panik när jag tänker på att då åkte vi säkert 20 varv runt Stockholm innan vi kände oss säkra nog att guida upp. Nu gör jag det på fredag, efter en gång, med riktiga gäster.. Iiih! :)
Kartan med utmärkta byggnader och googels bildsök ska bli mina bästa vänner.. ;) 
 
 


 
 

Kommentarer
Postat av: Sandy Bergström

Det kommer gå sååå bra - och skit i alla detajler ; )

2013-11-20 @ 20:42:02
URL: http://saandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0