Jullov och nytt år..

Har precis hunnit komma tillrätta igen i Spanien efter jullovet.. Jullov alltså, vilken fantastisk uppfinning! :) Var alldeles för längesen jag var ledig flera dagar i streck och utan att hoppa över familjemiddagarna och istället åka iväg till jobbet. 
Tyckte också synd om dem som satt i kassorna på affären och serverade på caféerna medan jag gick där och bara var ledig.. Men någon måste ju och de får nog också jullov en vacker dag :) 
 
Så kom det nya året med maskerad och massa massa mat. 
 
Har aldrig riktigt gett något ordentligt nyårslöfte och började för några år sedan med afffrimationer istället. Och de fungerar kan jag säga! :) 
Skriver ner några affrimationer (om det nu är rätt ord, mål kanske är bättre) i dagboken som jag hoppas ska vara sanna i slutet av nästa år, tex "Jag är så lycklig att jag kommit iväg på ännu en fantastisk resa", så läser jag dem någon gång under året och även om man inte kommer ihåg dem så ligger de i bakhuvudet så att jag i mina beslut och med lite hjälp av universum styr livet i rätt riktning. :) 
Det tror jag mer på än att lova mig själv något som jag blir besviken på mig själv om jag inte klarar av.
Kanske värt att prova? 

Jag börjar också varje morgon med att ge mig själv ett stort leende, hur motigt det än känns.. Man blir glad av att le, även om det är falskt i början.. :) 
 
Det nya året bådar gott på många sätt.. :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Dags för uppdatering!! :)

2014-05-16 @ 16:52:52
URL: http://brannassla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0